woensdag 4 januari 2012

Vacilando?

U heeft het woord nu al een aantal keer gelezen, maar wat betekent het nu eigenlijk? Vacilando komt uit het Spaans, van het werkwoord vacilar. Ik citeer Wikipedia even: "If one is vacilando, he is going somewhere, but does not greatly care whether or not he gets there, although he has direction".

Dit is ook de instelling van mijn reis. Met een woonwagen die we nu aan het bouwen zijn, gaan paard Cees, hond Maroek en ik op reis, van Friesland naar Gibraltar. Maar mocht blijken dat een andere richting mooier, leuker, comfortabeler is, dan gaan we daarin verder. Het gaat om de reis.

En eigenlijk is de reis nu al begonnen, de woonwagen is in aanbouw, Maroek is in training, Cees en ik proberen zoveel mogelijk kilometers te maken met een oefenwagen om straks zonder problemen op weg te kunnen. Ondertussen verfijn ik mijn bedrijfsplannen, het is namelijk de bedoeling dat als de woonwagen af is, ik hier in de omgeving dagjes en weekendjes weg ga organiseren met paard en woonwagen. Eenmaal richting het zuiden gaat dit door en wordt dit uitgebreid met 'meereis'-vakanties.

Genoeg om over te schrijven dus! Ideeën en tips zijn zeer welkom en reacties worden gewaardeerd

7 opmerkingen:

  1. Deze gaat bij m'n favorieten, want ik vind het echt heel erg leuk om alles over je reis, maar ook de voorbereidingen daarvan te volgen!

    Groetjes Liesbeth, van het Heavy Horses Forum ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het begin van de weg, naar....?
    Hartstikke leuk om dit mee te kunnen lezen!
    Groeten van Nienke, van hetzelfde forum : )

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hier nog een van het forum... Heel veel succes en vooral heel veel plezier strakjes! En je weet, tussenstop in België kan bij ons!

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als het project is afgerond en je tijdens je tocht naar Gibraltar toevallig eens passeert voorbij het Gentse dan mag je altijd eens komen aanbellen!

    Succes!!!

    Grts,
    Ben

    Ps: Ik begin zaterdag trouwens met mijn opleiding als stadsgids! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben hartstikke trots op een nicht met zo'n leuk bedrijf/leven. Groetjes, Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Dorien,
    ik wil ook graag met paard en woonwagen op pad. Zouden we een ker met elkaar in contact kunnen komen? Waar ben je nu? nog steeds op reis? Mijn e mail is kimbrandmail@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Er bestaat een goed nederlands woord voor Vacilando: Vagabond ...

    BeantwoordenVerwijderen